Akcesoria GSM i znacznie więcej - piszemy o marce Spigen

0
O marce Spigen

Spigen jest jednym z liderów na rynku akcesoriów GSM, ale ich produkty daleko wykraczają poza rynek urządzeń elektronicznych. Od zwykłych etui na smartfony, przez ładowarki i uchwyty do rowerów, do plecaków i termosów. Można u nich zamówić nawet ringi do telefonu, z logiem własnej firmy.

W dzisiejszym wpisie opowiem co nieco o historii firmy, od ciężkiego do wytłumaczenia początku, przez szybki rozwój w latach 2010-2013 do dnia dzisiejszego. Będzie też o produktach, które można dzisiaj kupić w naszym sklepie oraz o tych, których nie można.

Na początek kilka słów o nazwie

Nazwa Spigen powstała z połączenia dwóch niemieckich słów. "Spiegel" znaczącego lustro i "gen", które po polsku znaczy...   zgadliście, dokładnie to samo. "Lustrzany-gen" miał na celu odzwierciedlać (nomen-omen) ideologię kierującą firmą. Pierwszy człon symbolizuje płynność i wiecznie zmieniającą się naturę technologii. Drugi oznacza ewolucyjne rozwiązanie, idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Czyli na chłopski rozum znaczy to tyle, że robią doskonale dostosowane etui w takim tempie, w jakim powstają nowe urządzenia, które ich wymagają.

Historia

Historia marki Spigen jest mocno zagmatwana, dlatego przedstawię Wam wersję, którą najdziecie na stronie producenta. Firma powstała w 2004 roku. Oficjalny debiut na dużą skalę zaliczyła w 2008 roku pod marką SGP i już wtedy można było zauważyć, że wiedzieli co robią. Folia Incedible Shield™ (tak się ten pierwszy produkt nazywał) miała chronić telefon przed zarysowaniami zarówno z przodu i z tyłu telefonu. Mieli się czym chwalić - w jednym z testów nadziali folię na śrubokręt, a ta nie przerwała się nawet mimo takiego uszkodzenia. Kilka miesięcy później powstało "ultra wąskie" etui do iPhone 3G, które wytrzymało nawet test... skakania (po nim rzecz jasna)! Mniej więcej w tym okresie twórcy zaczęli reklamować się na YouTube, co w tym czasie było naprawdę innowatorskie. Przez te lata uzbierali 31 tysięcy subskrypcji, co jest zacnym wynikiem w porównaniu do ich konkurencji, która do dzisiaj ma problemy z przebiciem 10 tysięcy.

 

W 2009 roku powstało SGP Korea i szybko zdominowało rynek demokratycznej części półwyspu. Najprawdopodobniej to oni są podwalinami tego co dzisiaj widzimy. Wkrótce powstał również amerykański oddział firmy i od tej chwili jej rozwój nabrał niesamowitego tempa.

2010 rok to czas szkła ochronnego Steinheil Ex i etui Leather Guard. Firma osiągnęła pułap 20 milionów wonów ze sprzedaży, czyli 5,13 miliona złotych. Uwzględniając inflację byłaby to równowartość dzisiejszego 5,85 miliona złotych. Na koniec 2010 roku otwarto centrum obsługi klienta, a główną siedzibę przeniesiono do Seulu, a konkretniej do kompleksu cyfrowego Gasan.

2011 rok z dzisiejszej perspektywy był dla firmy niezwykle ważny. Pierwszy raz do sprzedaży trafiły etui o nazwie Neo Hybrid, które sprzedawane są do dzisiaj. Hybrydowa konstrukcja, elegancki design i dobra ochrona przed upadkami była strzałem w dziesiątkę. Do końca roku sprzedało się ponad milion egzemplarzy.

Rok 2012 był początkiem zmian marketingowych w firmie. Jeszcze w styczniu marka przemianowała się na Spigen SGP i rozpoczęła podbijanie Twittera oraz Facebooka. Wraz z premierą iPhone 5 pojawiła się nowa linia produktów Linear EX, jednak nie osiągnęła sukcesu i etui nie było produkowane dla nowszych modelach telefonów. Drugim, ważniejszym produktem było pierwsze szkło hartowane od Spigen. Glas.t to pierwowzór dzisiejszego, dobrze znanego szkła GLAS.tR. 500 tys. sprzedanych egzemplarzy było kolejnym kamieniem milowym, a 50 milionów wonów przychodu, czyli analogicznie 14,5 miliona dzisiejszych złotych było świetnym osiągnięciem. Był to także pierwszy rok, kiedy ponad połowa zysku producenta pochodziła z poza Korei.

W 2013 doszło do kolejnej zmiany nazwy firmy na obowiązującą do dzisiaj: Spigen Korea. W pogoni za docelowym nowymi rynkami przeniesiono główną siedzibę firmy do Irvine w Kalifornii i otworzono konto na Instagramie.

Na tym kończą się, owocne w duże wydarzenia, lata firmy. Mieli jeszcze kilka większych i mniejszych wydarzeń. W 2015 roku rozpoczęli sprzedaż akcesoriów do samochodów. Zdobyli także wiele koreańskich nagród m.in. dla najlepszego przedsiębiorcy, najlepszego pracodawcy i za najlepszy marketing. Wiele z nich kilka razy z rzędu.

Dzisiaj ponad 90% przychodu generowane jest przez sprzedaż poza Koreą, głównie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

 

Dzisiejsze produkty

W ciągu 10 lat działania firmy, twórcy wymyślili całkiem sporo własnych technologii. Zgłosili 10 patentów i zastrzegli ponad 40 znaków handlowych.

mają dzisiaj w sprzedaży Spigen posiada całą gamę różnorodnych produktów, z czego najnowszym jest nowe podejście do ochrony ekranu. Nano Liquid to szkło hartowane w płynie. Nano-hydrofobowa powłoka na bazie dwutlenku krzemu osiąga twardość 9H, czyli równa się standardom na rynku, bez wad, które mają tradycyjne szkła (pęcherzyki powietrza, pogrubianie telefonu). Sprytny płyn łączy się z ekranem i nadaje mu dodatkowych właściwości.

Z bardziej tradycyjnych szkieł najpopularniejsze to wymienione wcześniej GLAS.tR. Jego charakterystyczną cechą jest pokrycie całego ekranu (nie tylko płaskiej części, co często się widuje u konkurencji) i co nierzadko jest ważniejsze w przypadku nowszych modeli telefonów - jest kompatybilne z większością etui na rynku oraz oczywiście ze wszystkimi od Spigen. Do najnowszych modeli została wprowadzona wersja EZ Fit, która zawiera tackę ułatwiającą montaż szkła. Z ciekawostek, to powstała także wersja privacy, która uniemożliwia patrzenie na ekran pod kątem więcej niż 60°.

Alternatywą jest folia ochronna. Ma ona swoje plusy i minusy. Folia nie jest tak wytrzymała jak szkło, więc nie chroni przed upadkami, za to łatwiej ją założyć, jest tańsza i sama się naprawia po zarysowaniach, dzięki czemu ekran jest przejrzysty nawet po uszkodzeniu.

 

Najważniejsze miejsce w portfolio Spigen zajmują etui i jest ich naprawdę sporo. Wieloletnim hitem jest etui z 2010 roku, które jest popularne do dzisiaj. Neo Hybrid ma kilka cech uniwersalnych dla wszystkich pokrowców tego producenta. Po pierwsze nie ogranicza dostępu do żadnej części interfejsu (czytaj - głośniki/aparaty/czujniki linii papilarnych nie są zakryte i można podłączać kable bez żadnych ograniczeń). Po drugie stara się być tak smukłe jak się tylko da, jednocześnie chroniąc urządzenie (w różnym stopniu) i po trzecie łatwo się je zakłada oraz zdejmuje, co nie zawsze jest standardem. A co wyróżnia Neo Hybrid? Jak nazwa sugeruje - budowa hybrydowa. Składa się ona z poliuretanu i poliwęglanu. Jeden materiał odpowiada za tłumienie uderzeń i pewny chwyt, a drugi chroni przed zarysowaniami. Wewnątrz także wytłoczono geometryczny wzór, który lepiej rozprowadza ciepło urządzenia. Elegancki design to bardzo przyjemny dodatek. Lekką modyfikacją jest wersja Neo Hybrid Urban ze zmienionym designem.

 

Etui Ultra Hybrid jest troszkę zmodyfikowaną wersją swojego starszego brata. Tutaj plecki są całkowicie przezroczyste, a ramka, w zależności od wersji, również przezroczysta, bądź kolorowa. W rogach znajdują się opatentowane przez Spigen "Air Cushion" (poduszki powietrzne, ale nie takie, jak w samochodzie), które amortyzują upadki na narożniki urządzenia, czyli te najbardziej destrukcyjne. Wersja Ultra Hybrid S wzbogaca etui o nóżkę pozwalającą na postawienie telefonu na boku. Lekkim misz-maszem między hybrydą ultra i neo jest Neo Hybrid NC (poliwęglanowe części znajdują się tylko na górze i dole) i Neo Hybrid Crystal (to jest niemal ultra hybrid, jedyna różnica to to, że ramkę z poliwęlanu można ściągnąć). Dostępne są tylko na wybrane modele i ciężko je znaleźć.

 

 

Trochę bardziej pancerna wersja etui to linia Armor. Podzielona jest na trzy kategorie: Slim, Tough i Rugged. Slim Armor to próba znalezienia złotego środka między ochroną, a niepogrubianiem telefonu. Ma budowę hybrydową (ale dla zmyłki już nie ma tego w nazwie), nóżkę służącą jako podpórka do telefonu, geometryczny wzór rozprowadzający ciepło i co najważniejsze podwójną warstwę ochronną. Jest wystarczająca do codziennego użytku. Jak na Spigen przystało ma też kilka trochę zmienionych wersji. Jak na Spigen przystało ma też kilka trochę zmienionych wersji. Slim Armor CS ma dodatkową kieszeń na kartę, przykrytą klapką. Slim Armor Crystal jest przezroczysty. Slim Armor Crystal Glitter jest pokryte brokatem i Slim Armor Essential S jest w 3/4 przezroczysty oraz ma nóżkę.

Tough Armor, czyli najmocniejsza wersja etui. W zasadzie jest to grubsza i mocniejsza wersja modelu Slim, do tego starsze modele nie mają dołączonej nóżki. Dostępne są też wersje: XP z dodatkową warstwą pianki amortyzującej, FX (dostępne tylko do iPhone 6) z dodatkową szybką mocowaną do etui i Tech z inaczej uformowaną warstwą poliwęglanu, lepiej chroniącą przed upadkiem.

Rugged Armor to zwykły, kolorowy (najczęściej czarny) odlew TPU ze wstawkami imitującymi włókno węglowe. Pomimo tego opisu dobrze chroni przed kontaktami 3-go stopnia z podłogą. Wersja Urban czyli lekko zmieniony design (większe pole z "włóknem węglowym" i Extra, które jest wizualnie upodobnione do Tough Armor Tech.

Następnie są bardzo klasyczne etui Thin Fit, które powstało ze sztywnego poliwęglanu, najchudsze które ma za zadanie idealnie przylegać do telefonu nie zwiększając jego objętości. Nie uświadczy się tam zbytnich ozdóbek. Wersja Classic ma odłączaną górna i dolną część w celu łatwiejszego zakładania, a 360 ulepsza Classic o mocowane szkło hartowane.

Seria Liquid też ma sporo do zaoferowania. Liquid Air to przerobiona wersja Rugged Armor. Zamiast elementów przypominających włókna węglowe na całych pleckach jest jednostajny wzór w trójkąty, bądź czasami w kropki. Jedyną wariacją jest wersja Armor, która jest po prostu trochę grubsza.

Drugim "płynnym" etui jest Liquid Crystal, które jest bardziej budżetową wersją Ultra Hybrid. Stworzono je tylko z TPU i jest dostępne w wersji Glitter z brokatem, Shine z wzorkami przypominającymi indiańskie malowidła oraz Aquarelle/Blossom z wzorami kwiatowymi

 

To tylko najpopularniejsze serie. Mimo to producent ma w swojej ofercie kilka produktów, które dużo ciężej dostać albo zostały wykonane tylko do konkretnych modeli telefonów:

Gauntlet - Połączenie Tough Armor XP i Ultra Hybrid (dostępne tylko na iPhone 11)

Classic One - Hybrydowe etui, wizualnie przypominające pierwszy produkt SGP (tylko do iPhone 8 i X)

Classic C1 -  Stylizowane na prześwitującą obudowę iMac G3 (tylko do iPhone 8 i X)

Silicon Fit - Jedyny produkt od Spigen wykonany tylko z silikonu

Wallet S - Etui z klapką mające kieszenie na karty/gotówkę

Spigen ma też w sprzedaży także  inne akcesoria: aluminiowy Selfie stick (z funkcją bluetooth), słuchawki bluetooth, głośnik bezprzewodowy, opaski do biegania, kubek termiczny (!), ładowarki indukcyjne, kable, powerbank, stojaki na wszelakie urządzenia, ładowarki sieciowe/samochodowe, podkładkę pod myszkę, uchwyty rowerowe i samochodowe plus wszelkie akcesoria do smartwatchy, AirPods, niektórych laptopów/tabletów oraz opaski Fitbit Charge 3.

 

Jeśli macie jakieś pytania/komentarze co do artykułu, bądź pomysły na przyszłe wpisy, śmiało napiszcie do nas na czacie, dodajcie komentarz albo wyślijcie e-maila.

 

(Ten post jest ma skróconą wersję. Jeśli chcecie ją przeczytać kliknijcie TUTAJ)

 

Źródła:
https://tugsm.pl/pl/producer/SPIGEN/102
https://www.spigen.com/
http://www.spigen.co.kr/
https://m.pulsenews.co.kr/view.php?year=2016&no=516555
https://www.youtube.com/user/unitedsgp

Komentarze do wpisu (0)

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl